MOM && DAD

skrang , ank2 umi abh sume da besau2 [aku je belom lagi ] =P kecik2 nk jadik besau . da besau nk kecik balek . mmg sume org cam tuh ek ? hahaha =D ssh kan ? mse zman budak2 , aku sllu sgt pk bile aku nk jdik besa . nk keje . ade idop sndrik . tp bile da smkin mbesa , aku rase cam nk kecik balek . aku tgk umi , ssh dye jge kitorang . dri kecik smpi besa mnyusahkn dye je . ahahah ;P umi abh keje siang mlm . kitorang pon keje jugak , tlg jugak . habeskn duit dorang . huhuh . skrng , 3 da keje [pensyarah , cekgu , pegawai kesihatan] . 1 abes spm [she wants to be an english teacher !] . 1 lagi aku , skolah lagi [SMS Tengku Muhammad Faris Petra ]
[GENETICIST ! soon to be ~] so , xde org dkt umh . only my mom and dad alone . bagos jugak skolah aku dkt . tiap2 mgu dorang dtg tgk aku . ilang jugak rndu2an . tp yg aku pling ksian dkt umi , sllu kne tgal . abh aku org bz . sllu xde kat umh . pegi sane2 sini2 . dan ade kabaran yg aku dgr . abhku trcinta nk pegi jordan pulak . 3mgu ! umi tersyg kne stay kt umh ALONE with nobody . tp bln 5 tuh xslp aku , cuti tgh taun kan ? nsb baek bleh jugak aku blek tman kn dye . ati pon xsdap . dkt hostel , aku jrg2 kol umh . sb musababnye , xtaw nk borak ape . kdg2 umi aku pon bz . tp alhamdulillah , dye ade bnda yg bleh elak dye dri rase bosan .




tp yg plg syiok , bile sume org balek o bkumpul mne2 . kdg2 abg akk2 aku blek , kdg2 kami yg pegi umh dye . itu yg syiok tp yg siotnye pulak , tyme nk spread balek . mmg aku xbley tgk mak ayh aku . tgk muke je da taw sedeyh . bwt muke hepy la konon2 . tp aku taw da ,, mak ayh aku xbleh pisah2 ngn cucu dorang [haziqBAIHAQI nmenya] . woisshhh ! da tlajak lebeh2 nih . akar pokok blog post aku nih sbnrnye nk cite psl mak ayh . ape plak ank sdare aku pon msuk skali ?




kembali kePOKOKnya ~
MAK kite xkan mude slame2nya tau tak ? ingt dye bleh jage kite smpai bile2 ? wlaucane skalipon dye , kite kena trime ! jgn skali2 pon kluar ayt "dye bukan mak aku" dri mlt korang . [kuang hajo punye anak !] korang ingt korang bagus sgt ? derhaka nmenya . idop xberkat . cam la kite ni byk sgt amal dkt dunia ni . lagi lame idop lagi mnyusahkn . jgn pike la yg rmai sgt org syg kite . syg dorang kat kite xkekal lame . syg mak kite je yg btol2 ade . kite tak tau ape yg mak kite rase . skali terguris hati prasaan dye [ahhh!] kite da msk lam ktegori derhaka . tau tak ?? ngek !
so , cinta pd ibu kite . xrugi . tmptkn dye pd hati korang . bia dye yg rule hati kite sbb ibulah RATU HATIKU !





POKOK keDUA ~
ni hal AYAH plak . ape yg kite mmg taw . ayh ni bak pdana mnteri lam fmily . dye lah kne jage kite nih . seorang pdane mnteri di pe tanggungjawbkn utk mnjage kslamatn negara serta rkyt2nye . negare tuh keluarga n kitelah rkytnye . ko ingt sng ? nk bg duit , bg mkn pakai sume . nsib baek aku pompuan . myb lam fmily aku nti aku hnyelah menteri kewangan ! [ahakss !] keja jd ayh ni brt . aku tgk ayh aku . keje pg ptg [mlmxkeje] . tyme2 cuti pon ade je kejenya . nsib bek dye smpt luangkn mse ngn rakyat2 nye . kite sbgai rkyat , kne byr cukai kalow nk duk ngare ayh ni . [get it ?] jgn la ko nk prabiskn duit je . hargai ayh kite sume . dye yg pling byk bjase [tp still xleh lwn mak]
Your Mother Pictures, Images and Photos

CONCLUSION ; sayangi mak ayh kite .

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments:

Post a Comment